گزارش‌ها و مصاحبه‌های روشنگرانه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی
آیت الله صدیقی و پسران

زمین‌خواری ۱۰۰۰ میلیاردی آیت الله صدیقی و پسران

۴۲۰۰ متر از زمین‌های مدرسه علمیه امام خمینی تهران به شرکت کاظم صدیقی و پسران منتقل شده است

سال ۱۳۸۲ کاظم صدیقی که هنوز امام جمعه تهران نشده بود اما در دستگاه قضایی ایران سمت قابل توجهی داشت حوزه علمیه‌ای در تهران تاسیس کرد که با نام «مدرسه علمیه امام خمینی» شناخته می‌شود.

این حوزه علمیه در ناحیه خوش آب و هوای اُزگل در تهران مکان‌یابی شد و کم‌کم با خرید زمین‌های اطراف و توسعه زیربنایی اکنون یک ملک حدودا ۲۳۰۰۰ متری در شمال تهران است.

آنچنان که جست‌وجوها نشان می‌دهد این حوزه علمیه بخشی از زمین هایی که از طرف مرکز خدمات مدیریت حوزه های علمیه تهران، شهرداری تهران، سازمان اوقاف تملیک است.

به هر روی این ۲۳۰۰۰ متر زمین در قالب ۲۰ جلد سند طی دو دهه و در جریان بزرگ و بزرگتر شدن «مدرسه علمیه امام خمینی» در اختیار حوزه‌ی علمیه خطیب جمعه تهران قرار گرفت.

اما آنچه در این گزارش قرار است به آن بپردازیم سرنوشت ۴۲۰۰ متر باغی است که در گوشه‌ی شمال شرقی این زمین قرار دارد و یک ملک سه بَر به حساب می‌آید و حالا طی فرایندهایی که در ادامه‌ی این گزارش ذکر می‌کنیم به مالکیت شرکتی در می‌آید که اعضای هیات مدیره‌ آن کاظم صدیقی و فرزندانش هستند. زمینی که با در نظر گرفتن متوسط قیمت زمین در ناحیه اُزگل تهران ارزشی تقریبی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی دارد.

آیت الله صدیقی و پسران
مدرسه علمیه امام خمینی تهران در خیابان گلستان شرقی در منطقه یک تهران قرار دارد. این مجموعه در ۲۳ هزار متر زمین شامل برج باغ، ۲۵ واحد آپارتمانی خانه‌های مسکونی برای اساتید ، مسجد، استخر، مجموعه‌ی ورزشی و ساختمان حوزه علمیه است.

پيروان انديشه‌های قائم

«پيروان انديشه‌های قائم» شرکتی است که در ۱۴۰۲/۸/۱۴ در ایران به ثبت رسیده است. نگاهی به ترکیب موسسان و اعضای هیات مدیره این شرکت ما را به اسامی جالبی می‌رساند:

محمدحسين رجبی صدیقی- فرزند
محمد مهدی رجبی صدیقی- فرزند
عادل محيسنی- مدیر مدرسه علمیه
کاظم رجبی صدیقی
جواد عزیزی – کارمند شهرداری

آیت الله صدیقی و پسران

همانطور که می‌بینیم به جز کاظم صدیقی دو فرزند او «محمد حسین» و «محمد مهدی» هم در ترکیب این شرکت حضور دارند و برای اینکه این جمع خانوادگی جمع‌تر شود «رضوانه قوام» عروس کاظم صدیقی هم به عنوان بازرس معرفی شده است اما هیچ نامی از دختران آیت الله بعنوان سهامدار در این شرکت ثبت نشده است.

در این میان اسامی برخی نزدیکان کاظم صدیقی نظیر «فضل‌الله بیگوردی» سر تیم حفاظت صدیقی در مقام بازرس علی‌البدل هم دیده می‌شود.

در توضیحات ثبت این شرکت هیچ توضیحی داده نشده که این شرکت ارتباطی با مدرسه علمیه امام خمینی در اُزگل تهران دارد یا نه. اما به طرز عجیبی این شرکت یک ماه بعد از تاسیس صاحب ۴۲۰۰ متر از زمین‌های مدرسه‌ علمیه امام خمینی می‌شود.

هر چند در اساسنامه موسسه به “غیرتجاری” بودن آن اشاره شده است، اما در شرح خدمات شرکت بیشتر فعالیتها تجاری ثبت شده است.

حضور نامی چون «جواد عزیزی» هم در ترکیب موسسان شرکت «پيروان انديشه‌های قائم» جالب توجه است. او یکی از مدیران شهرداری تهران در زمان قالیباف که حالا در ترکیب شرکتی حضور دارد که به عنوان اولین اقدام بخشی از زمین‌های یک حوزه علمیه را به نام خودش ثبت کرده است.

او دارای چندین پرونده قضایی در زمان مسئولیتش در شهرداری تهران بود.

به هر روی بر اساس اسنادی که به دست ما رسیده کاملا مشخص است که مالکیت بخشی از زمین‌های مورد بحث تا پیش از این با «مدرسه علمیه امام خمینی تهران» بوده و در بعد از آن مالکیت این زمین‌ها به شرکت «پيروان انديشه‌های قائم» رسیده است.

آیت الله صدیقی و پسران
تصویر انتقال سند به نام موسسه پیروان اندیشه قائم
تصویر الباقی سندها که به نام مدرسه علمیه امام خمینی ثبت شده است

صحبت با کارشناسان ملک در منطقه یک تهران، جایی که ملک مورد اشاره قرار دارد، نشان می‌دهد که قیمت ملک در این ناحیه بین ۱۳۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان در نوسان است که اگر متوسط قیمت منطقه را در نظر بگیرید این ملک چیزی حدود 1000 میلیارد تومان ارزش دارد که حالا در اختیار شرکتی قرار گرفته است که توسط کاظم صدیقی و پسران اداره می‌شود.

مدرسه علمیه امام خمینی تهران در خیابان گلستان شرقی در منطقه یک تهران قرار دارد. این مجموعه در ۲۳ هزار متر زمین شامل برج باغ، ۲۵ واحد آپارتمانی خانه‌های مسکونی برای اساتید ، مسجد، استخر، مجموعه‌ی ورزشی و ساختمان حوزه علمیه است.

کاظم صدیقی اکنون امام جمعه موقت تهران، مؤسس و تولیت حوزه علمیه امام خمینی، نائب‌رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران، رئیس سابق دادسرا و دادگاه عالی انتظامی قضات و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

صدیقی که روزی گفته بود فقر نتیجه بی‌دینی است و چند روزه از بین می‌رود، راست می‌گفت چون توانسته در مدت 1 سال به این ثروت افسانه‌ای دست یابد.

 

66 دیدگاه
  1. متاسفانه در نبود خبرنگاران واقعی ،و عدم شفافیت اقتصادی ،
    این مدعیان عدالت و پرهیزکاری،دست به غارت و چپاول سرزمین ایران زده اند.

    1. واقعا که بیت المال شده صتدوق پس انداز آقایون

  2. همین که یک جامعه احساس کنند که قادر به عملی کردن یک جمع معقول و متشکلی برای چیدن لانه های موریانه نیستند، باید منتظر سیلی باشیم که همه چیز را با خود ببرد!

    1. درود بر یاشار عزیز
      لطفاً در مورد فساد میلیارد دلاری چای دبش و وابستگی اختلاص گران به رهبری توضیح بدید

    2. دوستان عزیز
      هر احتمال خطایی هم باید پیگیری شود و در جمهوری اسلامی همه در برابر قانون باید برابر باشند

      ولی مگر با طرح اولیه این موضوع میتوان اینقدر قضاوت کرد؟

      بزارین چند روز بگذره تا معلوم بشه موضوع چیه دقیقا

      یه طرفه قضاوت کردن به این زودی،اشتباهه به نظرم

    3. اسمش موسسه غیر تجاریه ولی موضوع فعالیت رو که بخونی از دادن وام تا هوش مصنوعی و هرچیزی تجاری که فکرشو بکنی نوشته شده ولی حتی یک مورد غیرتجاری یا خیریه یا حتی چیزی که به اسم شرکت یا به حوزه علمیه بخوره نیست!!! پیروان اندیشه های قائم؟
      فکر نمیکنم حضرت قائم چنین رهنمود های رو به پیروانشون داده باشن!

  3. ترک دنیا به مردم آموزند
    خویشتن سیم و غله اندوزند
    عالمی را که گفت باشد و بس
    هرچه گوید نگیرد اندر کس

    1. درود بر شما جناب سلطانی عزیز. در این معرکه رسانه ای که‌ همگان شرافت قلم را به بهای اندکی می‌فروشند؛ شما کنار ملت بودید و همیشه حقیقت را گفتید. و هیچ ترس و لرزی از قدرت و ثروت و باند و مافیا ندارید و انچه حقیقت است بر زبان می‌آورید که این نشانه شرافت و شجاعت شماست. ما دست شمارو می‌بوسیم و قدردان شما بزرگواران هستیم

  4. تا بوده همین بوده دین حکومتی برای خودی ها رانت ایجاد می کند و بیهی است که رانت فساد ایجاد می کند
    ماهی از سر گنده گردد نی ز دم
    هیچ ابایی از آشکار شدن مشخصاتم هم ندارم قربان
    اولاً من که خلاف نکرده ام
    دوماً در مقابل شهامت ها و شجاعتهای شما ما هیچیم
    عمرتان طولانی همراه با سللمت و سعادت
    عطا مردی
    [email protected]

  5. اگر سند ثبتی انتقال زمین حوزه علمیه به موسسه منتسب به اقای صدیقی را منتشر کردید می توان خبر شما را پذیرفت و الا یک ادعا و اتهام است.
    در سند نقل و انتقال زمین باید معلوم باشد که زمین متعلق به حوزه علمیه بوده است. آنچه الان منتشر کرده اید قابلیت استناد ندارد

    1. بهترین سند فساد و فحشای موجود است، دروغ و فریب دولت است حجم و تراکم دزدی‌هاست، دنبال چه میگردی؟! نکند نفعی در لاپوشانی داری، امروز هرچه بگویند مردم باور می‌کنند.

    2. دوست عزیز لطفاً اسناد بالا رو‌ با دقت نگاه کن تا متوجه عمق فاجعه بشی. من خودم به شخصه ایشان رو خیلی قبول داشتم ولی …

  6. درود بر یاشار عزیز
    بسیار صحیح
    لطفا اگر توانستی به تاثیرات و اعمال نفوذ اقای صدیقی به خصوص در وزارت آموزش و پرورش هم اشاره کن
    ایشان پشت بسیاری از انتصابات کلیدی وزارتخانه هست.
    خدایا به یاشار سلطانی عزت بیشتری بده.

    1. سلام. بنده یا شفافیت و مبارزه با فساد در هر سطحی ۱۰۰ درصد موافقم.اما ای کاش آقای یاشار در حکم خبرنگار یا روزنامه نگار فساد را افشا می کرد.الان ایشان قبل از پاسخگویی صدیقی و یا بررسی در دادگاه از کلمه زمین‌ خواری استفاده کرده است و در واقع دادگاه برگزار کرده و صدیقی را به زمین خواری محکوم کرده است.
      من این کار را حرفه ای نمی دانم . آقای یاشار باید در قالب سوال افشاگری کند و بعد هم تا مرحله دادگاه و بعد از آن پیگیری نماید .

  7. این وصله ها به آیت اله صدیقی نمی‌چسبد.ایشان از صبح تا شب بواسطه معصومیت ائمه در حال ناله و گریه کردن هستند.ایشان از مادیات گذشتند.شما را به جدتان قسم به ایشان تهمت نزنید.

    1. تو خون خودتو کثیف نکن، ما مردم ایران زود باور و فراموش کاریم، حجت‌الاسلام چهار قرون پول ضجه هاشو گرفته،بالایی باید راضی باشه که با سکوتش اعلام کرده.

    2. گرگی در لباس میش تو مطمعنی ایران زندگی میکنی؟ خاوری هم بدون وضو کسی وارد دفترش نمیشد تو خیلی تعصبی هستی و غافل از متجاوزین به بیت المال

    1. فکر می کنم ایشان کتاب گریه حربه ای در دست شیعه را خوانده و بسیار خوب بدان عمل کرده اند.

  8. میخواهید کد ملی و تلفن هم بنویسم .اگه بخواهم بخاطر یه حرف حساب به منزله توهین حتی اعدام بشم. یه خانواده ۵ نفره هستم کل داری من ۷۰ میلیون ودیعه مسکن هست. بروید پشت سرش نماز بخونید# چرا این‌قدر دزدی#توسط#بالاترین مقامات # به خدا قسم که انسان از بودنش در این کشور کور و پشیمان میشه.لعنت و غذب خدا بر شما.اقای خامنه‌ای رهبر معظم چرا حکم جهاد و قطع دزدان را درنظام صادر نمی‌کنید # شما را به عنوان نماینده امام زمان ماقبول داریم# چقدر فقر# اختلاف طبقاتی # تا کی#

    1. در خلقت انسان ملائک به خدا گفتند موجودی می آفرینی که خونها میریزد و فساد می‌کند خدا گفت چیزی میدانم که شما نمی‌دانید
      افشاگران فساد در زمره فتبارک الله احسن الخالقین می باشند
      در پناه خدا باشید

  9. زاهدان کین جلوه در محراب و منبر می کنند
    چون به ازگل می روند ان کار دیگر می کنند
    با اجازه از حافظ عزیز
    درودبر یاشار سلطانی

    1. سلام و عرض ادب
      بنده از چند و چون ماجرا مطلع نیستم ولی بر طبق سابقه حضرتعالی می توان حدس زد که این شرکت بر طبق جهالت این آقایان جهت امور موسسه ثبت شده و حضور فرزندان صرفا جهت پر کردن اعضا شرکتی است که جهت امور حوزه تاسی شده وگرنه این زمین‌ها ب نام شخص در می آمد و نه شرکت
      متاسفانه شما از اطلاعات اندک جامعه سو استفاده می کنید و با لجن پراکنی و تهمت‌هایی که خود واقف به غلط بودن آن هستید در پی کسب شهرت هستید
      بنده راجع به صلاحیت آقای صدیقی قطعیتی ندارم ولی راجع به عدم دلسوزی ، و کینه ای بودن و انتشار اخبار مخلوط به کذب از سوی شما قطعیت ۱۰۰ درصد دارم

  10. با سلام و عرض خسته نباشید. چه پارادوکس زیبایی زمین خواری به این بزرگی و بعد تاسیس شرکتی به اسم پیروان اندیشه قائم. جناب صدیقی شما یکی از کسانی هستید که باید هر روز دعا کنید مهدی نیا مهدی نیا چون یکی از اقدامات مهدی موعود مسلما برخورد با پیروانی چون شما جهت تأمین قسط و عدل اجتماعی و اجرای قانون شرع خواهد بود.

  11. آقای سلطانی عزیز اولا شما فامیلیتون سلطانی هست منتسب به سلطان و مشخصا طاغوتی تشریف دارید. ثانیا یه اشتباه محاسباتی هم دارید. از سال ۸۲ تا الان میشه ۲۱ سال هر سال ۵۲ هفته هست میشه 1092 هفته. هر هفته یه گریه اساسی رو نمیخوای برای ایشون یک ملیارد تومن حساب کنی؟

  12. تاسف ابدی برای این سرزمین که گرفتار این قوم شد ، بر منبر بر پیغمبر و آل ش گریه میکند و دعوت به استادگی و تحمل ، در خلوت با پسران خود مشغول تناول ثروت این مردم

  13. خیلی جالب بود ،ولی من نمی‌دونم آقا یاشار شما چجوری میفهمی،و تا حالا نکشتنت یا زندانی نکردنت،هرکی بود هفت تا کفن پوسونده بود،موفق باشی

  14. ایا افشای این فساد با چراغ سبز نهاد خاصی انجام شده یا واقعا یاشار سلطانی این همه شجاع هست؟

  15. این وصله ها رو قبلا هم دیگران به ایشون می‌زدند ولی حاشا و کلا… از خدا بترسید و قضاوت بی جهت و بی مورد نکنید که درقبال هر کلامی که میگیم اون دنیا باید جوابگو باشیم…

  16. سلام
    امیدوار خیلی زود قوه قضاییه ورود کنه و حقیقت اشکار بشه و فاسد واقعی رسوا

  17. به اسم خدا و فرهنگ به کام ظلم و فساد
    عاقبت هر حکومت مذهبی فساد و تباهی است

  18. خیلی جالبه از موضوع شرکت مشخصه که کلا شرکت صوری هست چرا؟
    بزرگترین شرکت های دنیا هم تمامی این مواردی که توی موضوع نوشته شده رو نمیتونن باهم انجام بده آنوقت یک شرکت غیر تجاری با نام دینی درون حوزه علمیه (که همه انتظار دارن به مسائل دینی و ترویج اسلام بپردازن ) از شیر مرغ تا جون آدمیزاد رو معامله می‌کنه و اسما غیر تجاری هست و از نام بزرگترین منجی مسلمانان هم سواستفاده میکند امیدوارم حضرت قائم جواب کارتان را بدهد که از بیت المال سو استفاده میکنید

  19. ازگل گیت هم به گیت های (گوهرشاد گیت ، سیسمونی گیت ، ….. )فراوان این کشور اضافه میشود و آب از آب تکان نمیخورد . چون غالباً ته این داستانها میشه این که خدا گفته و یا خدا توصیه کرده که این جماعت غارت و چپاول کنند

  20. مشکلی دارم زدانشمند مجلس باز پرس
    توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می کنند

  21. در لباس دین و بنام خدا و قرآن و پیامبر و اىمه کشتن و بردن و خوردن این جماعت فاسد و دزد ضد بشری دشمن ایران و ایرانیان

  22. حلالت باشه اون شیر پاکی که خوردی آقای سلطانی………. . خیلی خوبه آدم آزاده مرد باشد و شهامت داشته باشد.

  23. خداخیرشون بده اگه دست آمریکا و اسرائیل بود خوب بود؟تاباشه همین افراد امین وبادیانت مدیریت کنن به نفع ملته

  24. اگر این شرکت برای حوزه علمیه باشه فسادی رخ نداده!
    اینکه این شرکت تحت نظر حوزه هست یا نه رو نگفتید و از اسنادتون مشخص نیست .
    لطفاً شفاف کنید .
    الکی با آبرو کسی بازی نکنید.

  25. بسیار خوبه شجاعت شما، فساد را هرکس و هرکجا مرتکب شد باید افشا کرد…. این صدیقی همیشه انرژی منفی به من میداد… حالا علتش را می فهمم… آدمهای متظاهر همیشه توزرد از آب در می آیند…

  26. اولا که بیانیه دادن که جعل امضا بود
    ثانیا جالبه اگه ادعای مبارزه با فساد داری تو ۸ سال غارت کشور توسط دوستان اصلاح طلبت ساکت بودی
    پس مشخصه پروژه ای هستی

  27. میگن ی روز یک نفر مریض بوده تو خانه همزمان 2 تا پزشک میان بالاسر مریض نبضش رو بگیرن یکی از دکتر ها میگه بدن این مریض سرده و اون دکتر میگه بدن این مریض گرمه وقتی لحاف را کنار میزنند میبینند هر دوتا دکتر نبض یکدیگر رو گرفتن و کسی به مریض کار نداره — برادر فساد فراجناحی است و چپ و راست هم ندارد – کسی دلش به حال مردم این مملکت نمیسوزه — وسلام

  28. درود بر آقای یاشار سلطانی خدا خیرتان بدهد
    منتظر اسناد دیگران هم هستیم
    فعلا که امضای ایشان را جعل کرده اند تا ببینیم دیگران چگونه هستند!!!

  29. با سلام من جانباز ۶۰درصد با ۱۰۰ماه درجبهه الان صاحب یک متر زمین وخانه نیستم دراین کشور بزرگ اسلامی نشانه بی دینی و بی ایمانی من وامثال من است ندار هستم یا اینکه حلال وحرام را رعایت کردم ومیکنم جناب صدیقی پس زمین خواری واختلاسگران بخاطر این کارهای خلاف اسلام را انجام می‌دهند که از بی‌دینی وبی ایمانی بخدا نجات پیداکنند من که راهش را بلد نیستم چه کنم مردم را گمراه می‌کنند با اسلام وهم بازی می‌کنند خدا بهمان رحم کند

  30. صد درصد پاپوشه…
    این بنده پاک الهی تو این سن این ملکو نمیخاد چیکار؟
    تو یاشار سلطانی یا گول خوردی یا آخر همدست این توطئه گرا هستی

  31. در خلقت انسان ملائک به خدا گفتند موجودی می آفرینی که خونها میریزد و فساد می‌کند خدا گفت چیزی میدانم که شما نمی‌دانید
    افشاگران فساد در زمره فتبارک الله احسن الخالقین می باشند
    در پناه خدا باشید

  32. جوابیه کاظم صدیقی درباره تملک ۴۲۰۰ متر از زمین حوزه ازگل به نام موسسه

    ▪️”بسم ا… الرحمن الرحیم
    دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران
    سلام علیکم
    معروض می‌دارد، حوزه علمیه امام خمینی(ره) در چارچوب اساسنامه خود، سال‌ها قبل برای تمهید ورود نوجوانان و دانش آموزان علاقمند به آموختن دروس دینی و‌حوزوی تصمیم به تاسیس مجموعه آموزشی و فرهنگی پیش حوزوی‌ گرفته و برای تاسیس این مرکز اقدام به اخذ مجوزهای قانونی لازم نمود. بر همین اساس لازم بود تا موسسه‌ای وابسته به حوزه علمیه امام خمینی تاسیس گردد و بخشی از زمین متعلق به حوزه برای ایجاد این مرکز پیش حوزوی به آن موسسه منتقل شود. بر این اساس فردی به نام آقای **** که قبلا مورد اعتماد مجموعه بوده، مسئول پیگیری و انجام امور ثبت اداری موسسه شد. اما متاسفانه فرد مذکور با سوء استفاده از اعتماد اقدام به تدوین و ثبت اساسنامه، جعل امضاء اینجانب، تسهیم سهام به آن کیفیت و بدون اطلاع تولیت، مدیر حوزه و برخی اعضا نموده و مع الاسف حتی بدون ورود و امضاء اینجانب و برخی اعضا ثبت این قضیه صورت پذیرفته است. بنابراین موسسه ثبت شده به کیفیتی که در رسانه‌ها انتشار یافت، بدون اطلاع اینجانب و‌مدیریت حوزه و بر خلاف اهداف مصوب آن به ثبت رسیده است. لذا اینجانب کاظم صدیقی از جایگاه تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) و به عنوان یک شهروند، بدون در نظر گرفته شدن سوابق قضایی و عناوین سیاسی اجتماعی استدعا دارم نسبت به ثبت شکایت رسمی از فرد مذکور و دیگر نقش آفرینان در این فقره، با عنوان جعل و خیانت در امانت اقدام فرموده تا ابعاد این مساله برای عموم‌مردم عزیز ایران، خاصه مومنین روشن و شفاف شود./کاظم صدیقی”

بخش دیدگاه‌ها بسته شده است.

مطلب قبلی
Isaac Ghalibaf

شکایت اسحاق قالیباف از دولت کانادا برای دریافت ویزای مهاجرتی

مطلب بعدی
کاظم صدیقی

واریز اجاره ماهانه یک میلیاردی هتل جهان مشهد به حساب کاظم صدیقی و پسرش

مطالب مرتبط