گزارش‌ها و مصاحبه‌های روشنگرانه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی

ساخت مسجد در پارک قیطریه بر خلاف وصیت سید محمود محتشمی‌پور

این روزها ماجرای ساخت مسجد در پارک قدیمی قیطریه با حاشیه‌های فراوانی همراه است.

در ظاهر شهردار تهران می‌گوید که برای توسعه فضای مومنانه در شهر تهران به دنبال ساخت مسجد در هر پارکی است و به دنبال آن هم چهره‌های اصولگرا از آن حمایت می‌کنند اما اطلاعات رسیده به من نشان می‌دهد که پشت این غوغای خبری؛ زد و بندهایی میان برخی چهره‌ها در میان است و پای برخی منافع اقتصادی هم به میان آمده است.

مسجدی که نه با بودجه شهرداری بلکه با سرمایه به ارث گذاشته شده مرحوم سید محمود محتشمی‌پور قرار است ساخته شود.

برای درک بهتر این ماجرا باید مرحوم سید محمود محتشمی‌پور را بشناسید. چهره‌ای سیاسی و از پیشکسوتان حزب موتلفه که در سال‌های آخر عمرش عزلت سیاسی گزیده بود.

محمود محتشمی‌پور در وصیتنامه‌اش بندی قرار داده بود که مبلغی پول را صرف ساخت مسجد در مناطق کمتر برخوردار و محروم کنند که  این وصیت باید توسط خانواده محمود محتشمی‌پور انجام می‌شد.

مرحوم محمود محتشمی‌پور دو دختر به نام‌های عصمت‌السادات و فخرالسادات دارد.

مصطفی تاجزاده چهره‌ی شناخته شده‌ی اصلاح‌طلب همسر فخرالسادات و جواد سعیدی‌نژاد هم همسر عصمت‌السادات است.

در اتفاقی عجیب در سال ۱۴۰‍۱ عصمت‌السادات محتشمی‌پور با نوشتن نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای از مصطفی تاجزاده اعلام برائت می‌کند و به این ترتیب روابط خانوادگی خود را از تاجزاده و خواهرش جدا می‌کند.

مرحوم محشتمی‌پور داماد خود جواد سعیدی‌نژاد را وصی خود در ساخت مسجد انتخاب کرده بود.

حال بر اساس اخباری که به دستم رسیده معلوم شده عصمت‌السادات محتشمی‌پور و همسرش جواد سعیدی‌نژاد با توافقی که با زاکانی انجام داده‌اند سرمایه وصیت‌ شده برای ساخت مسجد در مناطق محروم را به قیطریه آورده‌اند تا مسجد جنجالی پارک قیطریه را نزدیک منزلشان بسازند و در کنارش از منافع اقتصادی و تجاری که در کنار این مساجد ایجاد می‌شود بهره‌برداری کنند.

این مسئله بر خلاف وصیت مرحوم محتشمی‌پور بوده و باید دید زاکانی و عصمت‌السادات محتشمی پور و همسرش چه پاسخی برای افکار عمومی دارند.

مطلب قبلی
کاظم صدیقی

دروغ جدید صدیقی/ انتشار اسناد تازه‌ای از انتقال باغ ازگل به شرکت خانوادگی

مطلب بعدی
خرید اتوبوس های برقی‌ تهران

خرید اتوبوس برقی تهران توسط یک شرکت ساختمانی چینی

مطالب مرتبط